Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

10 June 2013

Jelingan membawa padah

...Cerita Mula...

Kisah ini benar-benar terjadi pada rakanku sewaktu dia kanak-kanak dahulu. Ayah dia suka memberi amaran padanya dengan menjeling garang jika dia membuat sesuatu yang tidak disukainya. Contohnya, jika ke kedai, kalau dia mengambil gula-gula, ayahnya akan menjeling kepadanya bermakna dia disuruh letakkan semula gula-gula itu ke tempatnya semula.

Suatu hari, rakanku mengikut ayahnya ke surau untuk solat maghrib. Ketika sedang rukuk, dia melihat kain pelikat tok imam  tersepit di celah punggungnya. Rakanku yang 'konon'nya ingin membantu, terus menarik kain yang tersepit itu. Ayahnya yang sedang solat terus memberi jelingannya padanya. Dia pun faham maksudnya itu, lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu semula ke celah punggung tok imam tadi. Apalagi, melatah lah tok imam tadi. 

Habis satu jemaah batal solat mereka kerana turut terkejut dengan latahan tok imam tadi. Ayahnya yang bermuka merah padam menahan malu dan marah mengheret dia balik ke rumah. Malam tu, berbirat punggung rakanku dirotannya. 


P/s: Jangan memandai nak masukkan kain ke celah punggung tok imam. Tapi kalau korang nak cuba tak ade masalah pon.. Janji korang bahagia kan..

...Cerita Tamat...

Layan Lagu "Kehilangan"- Firman

...Cerita Mula...

Hye all.. Assalamualaikum & Selamat Malam... Ekceli aku dah ketagih dengar lagu "KEHILANGAN". Nyanyian Firman.. Masa dalam kereta.. Terdengar dalam radio Hot Fm.. Balik rumah terus google.. 10 kali dengar pon tak bosan. Okay.. Lirik ni memang tidak ada kena mengena dengan cerita hidup aku.. Tak ada apa yang aku hilang pon.. Makin bertambah ada lah.. So.. Jom hayati lirik ni.. :)

Ku coba ungkap tabir ini
Kisah antara kau dan aku
Terpisahkan oleh ruang dan waktu
Menyudutkanmu meninggalkanku
Ku merasa tlah kehilangan

Cintamu yang tlah lama hilang
Kau pergi jauh karena salahku
Yang tak pernah menganggap kamu ada

Asmara memisahkan kita

Mengingatkanku pada dirimu
Gelora mengingatkanku
Bahwa cintamu tlah merasuk jantungku

Sejujurnya ku tak bisa

Hidup tanpa ada kamu aku gila
Seandainya kamu bisa
Mengulang kembali lagi cinta kita

Takkan ku sia-siakan kamu lagi
Asmara memisahkan kita

Mengingatkanku pada dirimu
Gelora mengingatkanku
Bahwa cintamu tlah merasuk jantungku

Sejujurnya ku tak bisa

Hidup tanpa ada kamu aku gila
Seandainya kamu bisa
Mengulang kembali lagi cinta kita

Sejujurnya ku tak bisa

Hidup tanpa ada kamu aku gila

Takkan ku sia-siakan kamu lagi. (2x)



P/s-Esok dah sekolah... Tapi mata tak boleh tidur...  Nite all... :)

...Cerita Tamat...

05 June 2013

Lirik Lagu Bahagiamu Deritaku - Hafiz



Ku dengar kau cinta sangat padanya
Ku dengar hatimu kini miliknya
Dia kan menjadi teman sehidup dan semati
Aku menjadi sahabatmu

Siksanya mengakui kau teman biasa
Terpaksa ku terima itu hakikatnya
Yang pasti aku tak mahu lupakan cinta
Kau percik api membakar kenangan lama

Aku tak tahu menilai cintamu
Aku tak mampu pertahankan

Tinggalkanku, perlahan-lahan ku trima
Semakin ku sakit, semakin kau bahgia
Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu

Yang pasti aku tak mau lupakan cinta
Kau percik api membakar kenangan lama

Aku tak tahu menilai cintamu
Aku tak mampu pertahankan

Tinggalkanku, perlahan-lahan ku trima
Semakin ku sakit, semakin kau bahgia
Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu, bersamamu

Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu


01 June 2013

I Still Love You

video

Kau hilangkan akal sehatku
Luluhkan semua keangkuhanku
Saat kau putuskan cintamu
Aku tak mampu melupakanmu

I still love you, really love you
Di hatiku hanya kamu
I still love you, always love you
Hanya kamu yang mengerti diriku

Terlambat ku memahami
Terlalu sakitnya hatimu
Hadapi semua sikap egoku
Kau semakin jauh dari pelukku

I still love you, really love you
Di hatiku hanya kamu
lyricsalls.blogspot.com
I still love you, always love you
Hanya kamu yang mengerti diriku

Beri aku kesempatan tetap ada di hatimu

I still love you, always love you
Hanya kamu yang mengerti diriku

I still love you, really love you
Di hatiku hanya kamu
I still love you, always love you
Kamu sungguh segalanya bagiku

I still love you