Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

18 August 2011

Suka-suka..


...Cerita Mula...

Hye all. Salam Ramadhan. Okaylah, semalam aku sempat berbuka dengan kawan-kawan. Seramai 11 orang yang join. Lokasi pilihan…  Umbai,Melaka.

Menu Berbuka:-
·         Ikan Siakap Bakar
·         Ikan Jenahak 3 rasa
·         Ikan Pari Bakar
·         Sotong Goreng Tepung
·         Udang Galah Bater
·         Ikan Cencaru Bakar
·         Ketam Masak Merah
·         Fresh orange/ watermelon
·         Nasi Lemak daun pisang/Nasi putih

Ekceli aku sangat tak puas hati dengan service kedai tu. Dari luar Nampak sangat gah. Ramai pelanggan. Bila masuk.. Sangat teruk.. Byangkan bila minta kerang bakar.. Boleh dia cakap tak ada bakar.. boleh rebus je.. Then, aku minta Tom Yam & sup campur.. Pon tak ada.. apa yang aku nak majority tak ada. Dah lah aku tak boleh makan seafood. Baik tutup je kedai tu.

Bukan aku tak bersyukur dengan apa yang ada. Tapi, indah khabar dari rupa. Sebelum ni, aku selalu juga makan kat Umbai. Tapi okay jew. Tapi semalam sangat berbeza. Aku try masuk kedai lain. Kononnya nak ubah selara. Memang tak sedap. Boleh ikan siakap rasa ikan keli? Rasa pelik tak? Jenahak 3 rasa jadi 1 rasa pulak. Agaknya gula tumpah 1 kg.

Secara keseluruhanya, aku bagi markah 25/100 je untuk kedai tu.





Ikan pari yang agak rentung.. :)


P/s- Aku dengan kawan-kawan sangat tak puas hati dengan masakan & service. Hampir separuh dari makanan tak habis. Nak telan macam mana? Kalau semua serba tak kena. Aku tahu tukang masak tu puasa. Tapi masak lah elok sikit.  Arghhh…

…Cerita Tamat…

No comments: