Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

14 October 2011

Kerja Vs Trauma

...Cerita Mula...

Hye all, Assalamualaikum. Malam ni aku just nak berkongsi cerita. Ini tak ada kaitan antara yang hidup dengan yang mati pon. Ini cuma kisah Prince HairiAks. Okay, minggu ni aku buka booth di Tesco Melaka. Seperti mana korang tahu, tugas aku cuma buat marketing.. marketing.. dan marketing.. Marketing untuk program PJJ Universiti Utara Malaysia & Asea e Universiti.

Dipendekan cerita, ada lah  2 orang manusia ni. Sorang tu Cik Janda..dan Sorang tu Cik Dara.. Dia orang ni kerja sebagai cashier TESCO..Dia orang ni memang best friends forever lah..  kebetulan booth aku betul-betul depan cashier. Mula-mula aku tak ambil kisah sangat kenapa orang tu asyik senyum-senyum. Biasalah kan.. Kalau orang senyum, aku pon senyum.Rupa-rupanya senyum dia ada maksud.  Bila dah dekat 2 minggu aku kerja. Kawan aku pon cakap. Ada tak no pelik yang mesej ko setiap hari. Kalau no pelik tu korang jangan cakap lah. Hari-hari memang ada.

Korang bayangkan kalau satu hari aku jumpa dengan 25 orang. Boleh gila dowh. Kejap telefon berdering..Kadang-kadang nak tido pon tak boleh. Rupa-rupanya yang selalu kacau aku tu. Cashier yang 2 orang tu.  Patutlah asyik buka kat kaunter depan aku. rupa-rupanye dia dok aim aku. Nak usar aku dowh..  lawak-lawak. Bila aku dah tahu benda tu. Mula lah aku atur strategi. Tadi aku face 2 face dengan cashier tu. Terus merah muka dia. Aku cakap dengan dia tak perlu nak menyamar lagi. Kot nak berkenalan tu tak salah. Tapi kena lah dengan cara. Kita orang Melayu.. Kaya dengan adat..  Ha3..



P/s- Belajarlah mencintai orang yang hari ini masih milikmu sebelum dia pergi dari hidup mu. Hari ini mungkin dia masih mencintaimu, tapi mungkin besok takkan ada lagi cinta untukmu dan mungkin besok kamu yang akan lebih mencintai dia ketika dia telah pergi. Jadi jangan pernah sia-siakan cinta sekarang ini mengisi hatimu.:)

...Cerita Tamat...

2 comments:

wanzafirah said...

hehehe, kalau macam tuu nak usyar jugak lah.

SufatihaNur said...

salam...ala ade peminat byk la tu...org muka hensem mmg slalu facing benda2 camni...ilex k...