Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

07 December 2012

Trip Medan, Indonesia Part 2

...Cerita Mula...

Hye all, okay.. Sambungan untuk trip Medan.. Ekceli hari kedua banyak tempat yang akan dilawati.. Seawal jam 8 aku dah breakfast. Serious tak sabar nak pergi Danau Toba... Dari Medan ke danau Toba mengambil masa 5 jam kalau naik kereta.. Kot jalan kaki.. confirm 3 hari 2 malam pon tak sampai kan.. Kalau nak ikutkan tak jauh sangat.. tapi jalan sangat teruk.. Menyebabkan perjalanan sangat lama..


Breakfast di Hotel Alpha Inn..


Okay.. Sempat amik pic sebelum check out. 


Singgah di kedai PATEN.. Kedai ni hanya menjual kacang, asam dan kuih muih tradisional Indonesia.. Harga dia pon agak berpatutan.. Masa ni aku beli 3 Kotak kacang.. Harga dia lebih kurang rp20000 untuk sekotak 250 gram...


Semua kacang boleh dirasa.. Aku rasa.. Semua jenis dok rasa.. Ada yang rasa dodol..Ada yang pedas, manis, masin, pahit dan macam-macam rasa...


Perjalanan diteruskan... Lebih kurang jam 1 petang.. Singgah makan di restoran burung.. Kat sini.. Menu utama burung puyuh...



Sesi snap pic.. Kenyang sudah... 




At Muzium Kaum Batak..



Kayu sakti kaum Batak... :)






Singgah di Tokong yang paling besar kat Medan.. Kat sini ramai pelancong yang dok snap pic. So aku pon amik lah pic 3-4 keping... :)

Yang ni baru setengah hari... Danau Toba pon lum sampai lagi... Pemandu pelancong aku memang suka bawa tempat pelik-pelik.. So, ikut je lah.. So.. Korang tunggu entry seterusnya di Danau Toba pula.. 

...Cerita Tamat...


6 comments:

Ummi Annur Humaira said...

jauhnya mengembara....smpai ke indo tuuuuu

Unknown said...

best laa...

Unknown said...

best laa..

Anonymous said...

Syok nyer der..pergh.

LeeZ said...

haii nak tanya...ada contact supir di medan tu tak? thanks

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.