Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

28 January 2010

Perlu ke kita aibkan orang lain?


...Cerita Mula...

Setelah 2 hari aku menyepi tanpa sebarang post, kini aku bangun dengan kemarahan yang membara. bukan apa, 27/01/2010 aku terbaca dalam 1 blog yang agak popular di UPSI. tapi post yang dikeluarkan very the NERAKA. macam sial.. yang ni lebih keji dari mulut-mulut NERAKA, LONGKANG, TAIK HAYAM, TAIK KUCING, TAIK-TAIK apa-apa lah.. mulut penulis tu lebih busuk dari taik-taik tu...  aku tak boleh terima apa yang ditulis dalam tu..
    Penulis tu seolah-seolah mengAibkan orang lain. Nak dipendekan cerita. sekarang di UPSI sibuk dengan PRK ( Pilihan Raya Kampus). kat sini dah macam 2 parti lah, satu Aspirasi & Satu lagi Pro Aspirasi. yang tak boleh bla tu.. kalau kita nak bertanding biar lah cara baik.. ni tidak....  suka-suki mak bapak dia je nak buat fitnah kat orang lain.
   Memang lah dia x sebut nama, tapi sudah terang lagi bersuluh. orang dia maksudkan tu. siap bagi tahu semester, kos & lain2 lagi. sebab yang bertanding untuk kos tu sorang je. sah-sah lah aku kenal orang tu. Orang Yang dia mengata tu kawan baik aku pulak. Ni yang aku nak maki ni... kalau mulut belum pasang Insurans... pas tu berani nak buat fitnah.. nak juga aku keluarkan hadis-hadis...
    Nak tau apa yang dia tulis? " MAHASISWA DISARAN TOLAK CALON LEMBUT" suka suki dia je cakap kawan aku lembut.. memang x da hotak orang yang tulis post tu.. geram sangat-sangat.. dah lah budak mempunyai bakat kepimpinan... agama yang baik... solat tidak pernah tinggal, tidak pernah melukakan hati orang, menghormati orang yang lebih tua...tengok tubuh dia pun sempurna.. x da lah macam sotong2 Or pondan2 kat luar.. semua cukup lengkap.. memang sempurna... tapi kenapa lah dia difitnah? Kenapa? kenapa? kenapa?

   Hadis Rasulullah SAW:
“Jangan buka aib orang kerana Allah akan membuka aibmu walaupun di dalam rumahmu sendiri”
 
KEPADA PENULIS BLOG YANG SAYA MAKSUDKAN ITU, AKU HARAP KO BERSIHKAN SEMULA NAMA KAWAN AKU NI.. JANGAN SAMPAI ANDA JUGA DI AIBKAN OLEH ORANG LAIN SUATU HARI NANTI.. SESUNGUHNYA ALLAH ITU MAHA KAYA DAN ADIL KEPADA UMATNYA. 
...Cerita Tamat... 

1 comment:

Anonymous said...

Saya rasa saya tahu sape yang Hairi MAksudkan. Tapi x pa lah, budak tu pon dah menang kan. sekarang memang sudah terbukti yang dia boleh diterima oleh semua orang. teruskan perjuangan anda semua.