Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

11 April 2010

Meng"GATAL" kan diri naik KTM KOMUTER!!

...Cerita Mula...

Pada mulanya tak terniat pon nak balik N9, Ingatkan lepas balik dari KLIA nak balik KL  rumah bakal bakal Abang Ipar aku, Tiba-tiba dia orang ajak balik Kg. pulak. Apa lagi aku ikut je lah.
Cuma balik sekejap je, petang tadi aku balik Tg Malim. Bas dari Seremban -Tg. Malim jam 3ptg. tapi aku dah lewat. So, terlepas lah bas.. sedih ni...

Dipendekan cerita, teringin nak naik Komuter lah pulak. yang ni 1st time aku balik naik binatang ni.. sebelum ni naik keta or bas je.. aku beli tiket dari Seremban sampai Rawang. Rawang Tg. Malaim. Ingatkan cepat lah sampai.. tapi Hampeh... kalau naik bas 1 jam 30 minit dah sampai. tapi naik Komuter 3 jam lebih dekat 4 jam baru sampai.. boleh gila dibuatnya..

Aku kena lalu lebih kurang 26 stesen.. kalau U all x caya pergi kira sendiri..  lpas ni aku buat cerita 26 perhentian pula.. setiap perhentian ada cerita... tapi aku cerita sikit je lah...
Dari Seremban aku duduk kat bahagian tengah. Yang aku sakit hati setiap perhentian mesti bertukar-tukar orang kat sebelah aku.. sampai x selesa pon ada, kalau x kiri.. kanan.. rimas aku.. bukan setakat Bangla, Nepal, Kemboja dan macam-macam lagi.. tah mana datang ramai-ramai ni..  semua ada... ada yang bau arak,ada yang bau rokok, ada yang ketiak masam..ada yang bau longkang.. yang x tahan.. bau baju hapak 10 tahun x cuci... busuk...

Mesti U all nak tahu apa aku buat kan, aku ni baik hati.. aku sanggup berdiri dari bau badan dia orang yang busuk tu.. janji aku puas hati.. tapi memang selamat x mati sesak nafas time tu.. bila sampai Rawang ke Tg. Malim dah selesa sikit. sebab x ramai orang.. baru rasa nikmat naik Komuter.. bak kata pepatah.. Jauh Perjalanan, sakit lagi hati memandang... huhuhu sampai jam 8mlm, bila sampai je... aku disambut oleh hujan lebat... terima kasih hujan... dapat juga merasa naik Teksi balik Taman Nusa..he3

...Cerita Tamat...

17 comments:

Hizami Li said...

weh.
memang okay.
aku ada sekali naik komuter tu.
duh.
lambat gile.
kalau buat kek, dah ada dua puloh lapan kek siap.
buat pertama kali dan terakhir kali.

dina said...

sis kalau balikbatu gajah suka naik shuttle tren dr kajang ke ipoh, walaupun agak lama lebihkurang 3 jam lebih, tapi selesa dan tak berenti byk sgt kot... dia berenti kat stesen yg besar2 je... tapi kalau dari seremban, jauh tu dik!

Nashays said...

ekekke..stended laa tu bri nek komuter..bau pon lebih kurang je pastu :P
Klu tido, dah tido bgn 2 3 kali pon x sampai2 lagi..dah folo :)

shakinah said...

heh, ktm kot. biase lah tu orang sebelah tukar2.
ilek sudey

Daniel said...

klu mau cpt smpai.. naik flight la..ho3.. 10minit udah sampai..

silent thinker said...

xpe2 experience tuh..
~~org da biase kne sesak berhimpit dlm komuter..

nanad said...

takot nak naek knderaan awam neyh..pnoh orang asing je..dah rase cam pelancong kad negare sndri plakk..

HairiAks said...

Hizami-bukan kek je siap masak.. kalau orang kawin time tu.. dah boleh beranak 5 kot.. sakit hati...huhu

HairiAks said...

Dina- betul tu.. lebih baik naik train... lagi best kan... x banyak bhnti.. lepas ni Hairi nak naik train je lah... heheh

HairiAks said...

nashays- kalau bau prfume body shop ok gak.. ni bau ketiak masam..wekk..nak muntah ...ngee...

HairiAks said...

Shakinah- sebenarnya x suka tkr2 org dok sblh ni.. x selesa.. klu org Msia je x pa... yg ni ni.. mcm2...bangla, indon,nepal, n mcm2 lah...

HairiAks said...

daniel- suka2 je naik flight.. nak bhnti kat mana? ipoh? pas tu nk pusing balik ye?
kalau dia bhnti kat padang UPSI ok gak.. teringin nak naik..

HairiAks said...

Jiha- bhimpit2 dlm bas lain.. x sama dgn komuter.. yg ni lagi lama.. kalau mengaji dah 3 kali katam kot...

HairiAks said...

Nanad- betul tu.. dah macam dok kat oversea pula..huhu... kadang2 org asing pon mka mcm melayu kan.. mlayu dgn plncong pon x knal dah...

NoonA ain said...

ha3..ko nak kata la semuanya kerana aku..tu la.aku suruh lap cermin rumah tak nak.kan dah lambat..

HairiAks said...

ko ni.. x habis2 pasal cermin rumah.. aku malas nak lap... x da mood nk lap.. bkn kotor pon.... kot tgok muka pon nmpak..he3

silent thinker said...

bas mmg biase..
org ckap train pn org biase sudah~~
mule2 tu mmg nk mrungut je...
tp lme2 ok..