Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

11 November 2010

Demam Proton Inspira

...Cerita Mula...

Hey All, petang tadi aku sempat pergi ke showroom Proton, Tanjong Malim. Kalau u all nak tahu, sekarang ni kecoh pasal kereta proton baru. Nenek & Atok aku kat kampung pon sibuk nak gi showroom. Kepada mereka yang masih tak tahu kewujudan Proton Inspira kat Malaysia. Aku akan cerita sikit kat u all semua.


Ini dia Proton Inspira, agak segak kalau dipakai oleh sesiapa sahaja tak kira umur.

Proton Inspira merupakan sebuah model yang diadaptasi daripada model Mitsubishi Lancer dengan dilengkapi enjin MIVEC bersama-sama transmisi manual dan CVT. Walaupun mendapat pelbagai kritikan daripada pemerhati automotif tanah air, peminat dan rakyat Malaysia secara umumnya yang menganggap Proton telah gagal dan berpatah balik ke belakang, pihak pengurusan Proton cekal mendepani sebarang cabaran, tanpa meminggirkan segala kritikan dan cemuhan, sebaliknya berterima kasih ke atas semua pandangan, kritikan dan sokongan terhadap mereka selama ini. Beza diantara Proton dengan Mitsubishi Lanser hanya dekat bumper hadapan dan bahagian luaran sahaja. Selebihnya hampir sama jer.



P/s- Tahniah kepada Proton yang berjaya mengeluarkan model Inspira. Lepas ni boleh ramai ramai pergi tengok macam mana rupa kereta yang sebenar. Kalau u all nak komen pasal kereta ni, komen lah puas puas. Bagi aku, Inspira merupakan kereta paling terbaik pernah dikeluarkan oleh Proton. Poyo jer ayat aku kan?

...Cerita Tamat...


17 comments:

..hizamirahim.. said...

lawo.
baik beli honda city kalau mcm tu.
XD

diana said...

harga pun hampir sama ke??
heheh...
baik beli yang betul2 kita yakin je..
akak tak mampu la kot nak pakai kereta mahal2 ni..
pakai waja je pun..

AiDa AzRyN said...

Smart gak keta tu~ ;D

mR.sYaH said...

bolehlah..

mye said...

boleh tahan jgk..tp masih setia dgn suzuki swift r..
hehehehe

Pencacai Alim said...

ramai org ckp dlm tak best

abu muaz said...

saya nak pergi tengok dulu...

silent thinker said...

chantekk keta tue~
98% mitsubishi..2% je proton..

HairiAks said...

zami..
hahaha.. honda.. x minat r..

HairiAks said...

Diana..
Waja pon ok gak.. janji ada keta rite..

HairiAks said...

Aida..
hahaha. mmg smart.. cntik2

HairiAks said...

shah..
no komen.. :)

HairiAks said...

mye..
like...

HairiAks said...

pencacai..
Hahah.. time prince tgok tu.. dlm dia ok lah.. x da lah sehebat BMW 7 series..lol..

HairiAks said...

abu muaz..
hahaha.. boleh jer tgok.. smua showroom proton ada..

HairiAks said...

silent thker..
hahaha.. btul tu.. tu yg ramai berebut2 nak beli kan..kan..

Anonymous said...

Hiya
Does anybody love BMW's nearly as much as me?
This past May, I purchased pre-owned BMW Z3 roadster, and entirely love it. BMW is seriously one of the best brand name vehicles you can buy. I will always purchase BMW's from now on, but I still must say I really like the older design a lot better than the newer designs. The old designs (really anything from 03,04 in some models back) look natural german. The newer ones look a lot more like japan makes, but nevertheless, they are simply remarkable.
Thanks a lot
Robert