Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

28 April 2010

Gores dan Merana!!! PART 1

...Cerita Mula...

Tilam OSIME RM 1500.00


Cerita ini bukan tipu-tipu.. tapi memang realiti.. ianya terjadi kepada seseorang yang ingin dirahsiakan namanya..huhu... Aduh... sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada gunanya.. inilah nasib yang menimpa... Gara-gara gores dan menang... jadi merana lah pulak.. petang tadi.. terserempak dengan Amoi di kawasan yang dirahsiakan tempat.. dengan pujuk rayu yang dijanjikan... Haha... setuju... terus je setuju.. macam beli goreng pisang lah pulak... x sampai 1 jam.. RM1500 melayang..  seolah-olah dipukau oleh wanita tersebut... dalam masa yang sama terus pergi ke bank untuk mengeluarkan RM1500 secara cash.. Oh..tidak... seolah-olah dipukau.. dengan janji manis gadis tersebut bukan setakat tilam OSIME..tapi dapat macam-macam lagi..
Si Sharel yang cuba merasmikan tilam OSIME lah kononnya.. berharga RM1500..  paling sakit hati orang tu cakap harga dia RM6000. penipu...!!! keji sangat-sangat.... bila tengok dalam intenet baru RM1600.. 


Semasa dalam perjalanan pulang, baru terfikir yang telah tertipu... So, nak buat macam mana.. duit dah bayar RM1500.. resit tidak ambil... cuma dapat no telefon dan no ic perempuan tu sahaja.. beserta dengan alamat... jumlah keseluruhan yang perlu dibayar ialah RM4800. baki tersebut akan dibayar kmudian.. apa lagi... rasa diri tertipu.. tepat jam 10.10 malam aku, sharel dan Fiq pergi ke Balai Polis, Tg. Malim untuk membuat laporan tentang kes penipuan tersebut... semua keterangan telah diambil.. kami cuma tunggu keputusan dari pihak polis je..


Haha.. ingat Sharel sorang je leh posing maut.. aku pon teringin gak.. nak rasa dok tilam mahal..huhu.. Orang cakap tilam ni boleh kuruskan badan dan buang toksid dalam badan.. tapi x sure lah betul ke x... tu yang nk try.. 

Aduh... tiba-tiba je jadi ble ni.. x tahu nak tulis apa... sebenarnya banyak lagi nak tulis.. So, kalau nak tahu cerita yang lebih lanjut.. aku akan postkan esok atau lusa... huhu.. sabar itu separuh dari iman.. Time ni budak dua orang tu dah lena dibuai mimpi.... nak snap pic dia orang tido.. tapi x sampai hati.. huhu... nite...

P/s- Cerita ni banyak sangat tergantung.. ramai yang tidak faham.. sebab U All x tahu hujung pangkal kan.. aku saja je nak bagi U All terfikir-fikir.. tapi biar kami bertiga je yang tahu apa yang terjadi... BIARLAH RAHSIA.....


KLIK SINI.... UNTUK MAKLUMAT TAMBAHAN....
...Cerita Tamat...

11 comments:

Hizami Li said...

betol.
aku tak paham.

HairiAks said...

Haha.. tunggu yang PART 2 punya.. mesti faham... x da mood nak tulis pagi2 ni..huhu..

@reltzsensei said...

mstila xpaham..sbb i pon xpaham npe ngn sekelip mate dwet rm1500 lesap camtu jek...bek gne tuk poye2 agi puas..hahah

HairiAks said...

Ril... duit kita boleh cari.. tapi pengalaman ni membuatkan kita lebih dewasa..

peh... x tahan... pasrah je...
tu semua dh takdir..kita kena terima hakikat..ho3..

Anonymous said...

..x per..org kaya...beli la lgi.. nk pesan lagi ker..nti sya tlg cri amoi tu..x per..duit ayah kan banyak.. mintak jer....

Anonymous said...

...tahniah untuk anda.. ada tilam baru,,,buang la toksik tu...lepas ni kau berak ats tilam tu la..confirm x berbau...

HairiAks said...

Anonymous...

ho3... thx... it ok.. relax la... tu semua dah takdir...

Daniel said...

betul tu Rie.. Danny sokong.. Anonymous tu dengki sangat dengan Rie kan.. kalau pakai duit dad sekali pon x kisah lah.. memang Tgjawab dia kan.. bagi nafkah sama kita..

mcm Danny x mintak pon.. tapi mmg Tggungjwab dia bg nafkah dkt anak2.. so terpulang lah dkt kita nak buat apa duit tu.. mau enjoy ka.. mau bli brg ka..

Kpd org yg terkena tipu tu.. it ok.. blajar dr kesilapan. lpas ni jgn caya prg lagi.. tapi ok juga.. Hrga di pasaran 1600. kita masih untung 100 kan... ?

kalau x mau tilam tu.. kasi sama Danny...

tasha hasnan said...

heh .. pecaye tk ? tasha paham . HOHOHO .. haha :D

HairiAks said...

haha.. Danny.. panjangnya esei tu.. kalau dalam exam KOMPOM dpt A.. apa2 pon thx lah...
bagi omen & pendapat...

HairiAks said...

Tasha..
tahniah coz pham..
sbb hairi tlis bhasa mlayu rite?
klu tlis bhasa Siam..
kompom x pham...
huhu