Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

09 February 2010

Kerana Sepasang Selipar Aku Murka....


...CeritA muLa...

Jom Dengar luahan hati aku hari ni... Baru je kejap tadi.. aku nak keluar gi bersukaria  lah kononnya dekat Grand Union, & Billion.. ajak budak-budak rumah ni semua x mau ikut.. penat.. malas.. tu lah jawapan dia orang.. aku pon x kisah lah.. yang aku kisah sangat ni... PantanG NenEK MoYANG Aku 7 Keturunan... bila aku nak keluar.. selipar aku x da.. bukan aku ni kedekut.. tapi.. agak-agaklah kalau nak pakai selipar aku yang murah tu.. sebelum ni aku ok je.. kalau dah hari-hari aku nak keluar asyik x da je.. melampau lah.. sebelum ni aku ada 3 selipar dekat bawah tu.. nak tau apa yang jadi....
 
( Lepas ni aku nak kunci semua selipar aku.. baru puas hati.. Apa pendapat anda? Wajarkah?)

Selipar 1, Hilang diambil Jin Mata 10.. mahal gak aku beli dulu.. tapi x kisah lah... selipar yang kedua.. aku beli sama dengan Ikhwan... aku pakai baru beberapa kali je.. Mula-mula selipar tu ketat je.. Masih VirGIN lagi.. 2-3 hari lepas tu.. mula lah longgar sini.. semua longgar... kaki aku x da lah besar sangat.. kalau x da orang kaki macam Gajah pakai.. x kan dia besar.. betul x..? Minggu lepas tengok selipar tu dah putus.. sape lah yang pakai sampai jadi cam tu.. zalim sangat.. kalau dah rosakan barang orang ganti lah balik.. ni diam & buat Bodoh Je...sakit hati...

Selipar No 3, pon sama gak.. kejap-kejap hilang.. agaknya ada toyol kat Taman Nusa ni.. sakit hati.. X kan lah selipar yang RM10 pon x mampu nak beli.. kalau topap tu sanggup sebulan RM50. Lepas  ni aku rasa nak sewa selipar pulak dekat dalam rumah ni.. kalau x pon aku nak kutip dana untuk membantu mereka yang x da selipar... aku bukanlah nak malukan budak-budak rumah ni.. tapi sape yang makan cili dia terasa pedas.. Fikir-fikirkan lah...

...Cerita Tamat...

8 comments:

Anonymous said...

Ala..ciannya dekat adik Abg sorang ni. Nanti kita beli yang Lain Ek. Beli yamg Kulit nya. mesti x putus lagi.
-Abg Edry-

Anonymous said...

tu lah, lain kali beli je slipar besi. x da lah rosak. wakaaaaa.

Anonymous said...

ada ke org sewa selipar.. kot ada 1jam bpe ringgit? Nak kutip dana? x masuk akal lah. apa lah ko ni.
KHAR kini dan selamanya

FAizal@DeboT said...

elok la kau sewa je selipar kau 2.. leh tambah dana kehidupan di masa akan dtg.. x pun kau rendam selipar 2 ngn cili.. then sape pakai sure pijar kaki die.. huhu..

Anonymous said...

Kelakar,sedih, lucu.. semua ada dalam post ni.. terharu abg baca. ada juga orang macam ni dekat dunia kan. sabar je lah. kalau datang KL nanti Abg belikan 10 pasang untuk Rie. semua warna kita beli k. merah,biru,oren, & Hijau Pucuk pisang kebangaan keluarga rie pon Abg beli. ha3.. just JOKE..
Baju Hujau yang kita beli dulu pon ada simpan lagi.. tapi yang rie punya x tau lah.. mesti dah hancur kan.
-Abg Izan Vogue-

HairiAks said...

Faizal:Aku ingat pon nak sewa gak slipar tu.. dpt gak duit poketkan... pasal letak cili tu akan dpertimbangkan.

Abg Izan: Ingat lagi story lama2 time Rie Muda2 dulu ek.. baju tu dah jadi kain bburuk agaknya.. x tau gi mana dah.. kalau rie gi KL abg x beli 10 pasang.. jaga baik lah.. Tuntut dekat Akhirat nanti.. lalala...

buFFstaR said...

herry...lawakla ko ni...dh org minat kat selipar hang...sedekah jela...hahahha....tp elok gak ko kunci selipar 2...xdela org nk curi...wakakkaa...

Anonymous said...

Post ni lagi x boleh tahan. awk ni bukan setakat kedekut, tamak, sombong, & riak. apa salahnya kalau kita bersedekah sekali sekala. jangan pentingkan diri sendiri. awk kena mencontohi sikap saya yang begitu permurah. barang2 perlu dikongsi bersama.