Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

04 February 2010

Penangan Saham Yang Menghantui Diriku!!


Pada mulanya  macam x caya je nak tulis post ni. Bukannya aku ni seorang BUSINESSMAN.. broker saham.. ahli koprat.. dan lain... .. tapi hanya nak berkongsi sedikit cerita & pengalaman yang ada.. sebenarnya dari sem lepas lagi aku nak main saham ni, time tu belajar Paper Finance ... tapi macam x ready lagi.. hari ni tergerak hati nak main saham... So, apa lagi.. kalau niat dah ada kena teruskan je...
     Pagi tadi ajak lah kawan aku gi MayBank, kalau nak main saham ni kena buka satu lagi akaun nama dia Akaun CDS. akaun ni khas untuk Saham je... maknanye sekarang ni dekat Maybank aku ada dua akaun lah.. lepas je buka akaun ni baru lah boleh kita beli saham apa yang kita nak. Sebelum ni ingatkan nak beli saham MAXIS.. tapi malangnya sekejap je dah naik.. so, kalau aku beli sekarang rugi lah.. 
     Masa bulan 12 dulu 1 Lot lebih kurang 4.50 tapi sekarang ni dah 5.40. mahal tu.. kalau 1000  Lot dah RM5400. jadi pikir punya pikir aku akan beli saham lain lah.. tunggu lagi 2-3 hari ni.. nak tengok saham apa yang paling untung kalau beli.. Mesti kawan-kawan nak tau kan nape aku nak sangat main saham ni.. 1st untung lah.. memang lah ada risiko.. kalu x berani tanggung risiko jangan lah main.. dari simpan ASB yang bunga dia lebih kurang 8% setahun. lebih baik main saham.. lebiih dari tu kita dapat. 
     Kalau dia naik 40sen 0r 50sen ke.. tu pun dah kira banyak.. tapi bergantung pada berapa yang kita labur lah.. aku ni pon x da lah pandai sangat main benda ni.. tapi sikap nak bertanya tu ada kan.. Orang dekat bank tu pon ada lah ajar cara nak beli, bagi pendapat.. kiranya dia mentor aku lah.. Then, kawan-kawan pon banyak tolong ajar cara nak main ni... terutamanya WAN KLANG... dia ni kalau pasal saham... x payah cakap lah.. memang dah sifu...
     Apa-apa pon aku harap dapat lah pulangan dari saham-saham yang aku labur ni... lalaallalala.... kawan-kawan yang nak main saham pon boleh gak.. yang penting kena berani.. dari simpan duit dekat ASB yang kecil pulangan tu, baik main saham.. 1 bulan pon dah boleh dapat pulangan yang lumayan...

No comments: