Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

13 March 2010

Rahsia Sifat Lelaki Berdasarkan Pasangan Pilihan


Sally Beck,seorang pensyarah Universiti Battler di Amerika telah membuat kajian pada tahun 1979. Mengikut kajiannya, seorang lelaki sebelum memilih pasangan akan memerhatikan semua aspek mengikut penilaian mereka sendiri. Sally Beck telah merumuskan peribadi lelaki berdasarkan pasangan pilihan mereka sendiri iaitu:

1.Wanita Gemuk
Lelaki yang memilih wanita gemuk sebagai pasangan hidup pada kebiasaannya tidak mempunyai perasaan yang tetap. Mereka kurang memberi perhatian kepada penghasilan akademik dan perkara-perkara yang berkaitan kecantikan.( Yang ini memang penipu betul, kalau dah jodoh macam mana kan.. aku x boleh terima  dia cakap KURANG MEMBEIKAN PERHATIAN AKADEMIK) sebab Hairi suka orang yang badan besar..hahahaha..)

2. Wanita Bertubuh Sederhana
Lelaki yang memilih wanita yang bertubuh sederhana adalah lelaki yang suka menikmati atau menghargai perasaan seseorang. Mereka juga mempunyai sikap tanggungjawab terhadap kemasyarakatan. Mereka juga tidak mementingkan kepentingan diri sendiri malah akan cuba sedaya upaya utk memuaskan perasaan pasangannya. 

3.Wanita Kurus
Lelaki yang memilih wanita bertubuh kurus merupakan lelaki yang tidak tetap pendirian pada peribadi dan kerjayanya. ( suka-suka je cakap tidak tetap pendirian, uncle aku tu kawin pempuan kurus.. tapi ok je, semakin hari semakin kaya apa.. ni yang nak angin satu badan.. betul x?)

4. Wanita Berbuah Dada Besar
Lelaki yang memilih pasangan yang mempunyai saiz buah dada yang besar adalah lelaki yang mempunyai jiwa yang keras dan terlalu menginginkan kebebasan di dalam kehidupan. 

5. Wanita Berbuah Dada Kecil
Lelaki yang memilih wanita berbuah dada kecil ialah lelaki yang cenderung kepada perkara yang bertentangan. Mereka juga gemar mengambil mudah keperluan diri mereka. Selain dari itu, mereka tidak mempunyai pandangan yang bernas. 

6. Wanita Berpunggung Besar
Lelaki yang memilih wanita berpunggung besar adalah lelaki yang mempunyai gambaran yang lemah terhadap diri sendiri. Ini bermaksud mereka tidak mempunyai pendirian yang kukuh. Mereka juga gemar menolong orang di dalam kesusahan tetapi tidak mampu menolong diri sendiri. 

7. Wanita Berbetis Besar
Lelaki yang memilih wanita berbetis besar adalah lelaki yang suka menikmati kepada suasana yang tenang. Mereka juga mampu menjaga perasaan pasangan dengan baik. Selain itu, biijak menggunakan fikiran dan perasaan. 

8. Wanita Berbetis Kecil
Lelaki yang memilih wanita berbetis kecil adalah lelaki yang terlalu mementingkan kecantikan. Mereka tidak mampu menangani kesusahan dan sering berusaha menarik perhatian orang lain.

p/s- Ini hanyalah kajian yang orang buat, kawan-kawan jangan lah percaya 1oo%. Hairi sendiri pon x caya benda ni semua. tapi sekadar ingin berkongsi sahaja. sebab dah x da bahan nak masuk dalam blog ni..hehehehe... 
- Tapi yang sakit hati sangat baca rahsia ni, Sally yang buat kajian ni macam x suka sangat dengan lelaki.. mungkin dia pernah dikecewakan oleh lelaki kot. Tu sbab x kurang yang positif terhadap lelaki. 

5 comments:

@reltzsensei said...

wa..takut i camni nk plh aweks...ntah manela u dpt tips ni..hahaha...b d way...maju ek blog u...bole aja i x camne nk wat " anda mungkin juga meminati "???yg kt bwh tu...ajo ek..hehehe

HairiAks said...

Ril, bleh ja.. nti i ajarkan.. kalau u on ym nanti.. buzz je.. tu pon kalau i online.. nti i ajar ikut step.. yg ni pon i explore2 je..huhuhu.. tp klu nk kursus kat rumah i pon ok gak... pintu blik ni terbuka unt stdy blog.. lalalala

Daniel said...

rasanya cuma 20% jak yg betul, yang lain cuma diskriminasi sahaja.

husna nabila said...

hahahah..mcm best r post ni..

Anonymous said...

Sy rasa, baca boleh post ni. tapi kita x boleh percaya 100%. yang ok kita terima, yang kritikan kita cuba perbetulkan.