Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

25 August 2010

Kenapa Nak Tipu Aku!!!

...Cerita Mula...


Mmm..Entry luahan hati.. Entry yang agak panjang.. Tapi still tak lebih 10000 patah perkataan.. aku sangat letih..seharian jalan jalan sambil bersukaria dengan kawan kawan. Shopping sini..Shopping sana... beli ini.. beli itu.. Kalau u all nak tahu. Kepala otak aku sangat serabut. Sangat sakit. Macam macam  dugaan yang aku terima. Aku sangat sedih. Insan yang paling aku sayangi, Insan yang aku percaya. Tiba tiba tipu aku. OMG, mula mula aku rasa macam nak terjun bangunan dari tinggat 9 KHAR sampai tingkat satu.

Tapi, bila pikir balik. Macam tak berbaloi pulak. Aku yang mati dah tentu masuk kubur. Siap pakej lagi.. kena seksa & masuk neraka. Dia yang hidup terus bersukaria. Tidak... Tidak aku relakan... Tapi kalau dah ajal, aku redha saja... Kalau u all nak tahu, aku tak pernah halang dia nak kawan dengan sape, nak keluar dengan manusia mana, nak tidur dengan sape, nak makan dan bersukaria dengan sape.

Tapi, kenapa perlu tipu aku, aku tak suka ditipu. Bila tanya kenapa tipu. Jawapan dia semudah ABC. Nak jaga hati aku. Tak mahu aku sedih. Tak mahu aku menderita. Tak mahu aku emo. Ya Allah. Aku bukan budak belasan tahun, bukan budak hingusan. Tak perlu nak tipu tipu. Aku paling sedih bila orang lain yang pecahkan rahsia. Orang lain yang mengata lebih. Orang memang suka tengok aku bergaduh sini, bergaduh sana.. Kalau boleh semua nak tepuk tangan sambil joget joget. Kalau yang jenis gedik tu siap buat kenduri 3 hari 2 malam. mmmmm...

Setelah berkali kali aku desak. Baru nak mengaku. Baru nak mintak maaf. Sebenarnya aku tak marah pon dengan dia. Aku tak marah.. sebab dia dah mengaku. Aku sangat selesa bila orang tak tipu aku. Aku akan ingat pesan mama & papa aku. Sekali kita menipu, sampai bila bila orang tidak percaya sama kita. Tu sebab aku tidak suka menipu. Sebab aku diajar supaya tak menipu dari kecil.

P/s- Kepada Si dia, jangan tipu aku lagi.. Aku tak sanggup ditipu.. Percayalah aku dah maafkan segala apa yang kau buat dekat aku... So, kita mulakan hidup baru... Hidup tanpa masalah.. Boleh?

...Cerita Tamat...

14 comments:

flyz said...

lately garang tul ang ya...sabor222x..

mR.sYaH said...

betul tu.. walaupun pahit.. jujur adalah yg terbaik.. :D

~ thalhazlin ~ said...

betul tu hairi. tak ada makna hubungan tanpa kejujuran. :)

peaNut said...

peanut pon xsuka org yg suka tipu2 ni..leh mengamuk di buatnya..

sweetie2010.blogspot said...

Salam Prince,

Gitulah..Buang yang keruh ambil yang jernih..bermaaf-maafan dan tak tipu lagi.

ha...raya nanti bagi la duit raya kat dia lebih ckit, tak gitu prince...?

Daniel said...

Aduh.. biar orang tipu kita.. tapi jgn kita yang tipu dia. Tabahkan diri.
Cayok3

iQa~ said...

ku pun xsker kene tipu....

pastu bg reason same mcm ko tulis..xmau kamu sedih..kecewa..

ku bkn minta simpati weh...ku minta keikhlasan je kot..

hurmmmm...menciiiii i tau... sob3~

HairiAks said...

flyz..
mana ada garang... aku x marah orang pon.. hik3...

HairiAks said...

Syah..
mmg betul.. kejujuran pnting unt kekal bahagia selamanya.. hik3..

HairiAks said...

Azlin..
kejujuran Vs Keikhlasan..
dua2 sama penting..

HairiAks said...

Peanut..
sama lah kita.,.. selagi boleh sabar.. prince akn sabar ek.. hik3

HairiAks said...

Wslm.. Swetie..
kalau dah besar mana dpt duit raya.. nti gi raya umah kak swetie.. msti dpt duit raya kan.. hik3.. nak jugak...

HairiAks said...

Daniel..
thanks...Yang penting.. sabar itu separuh dr iman.. LOl... :)

HairiAks said...

Iqa..
x pa.. kita sabar je ek.. pasti ada hikmah tu.. mana tau lpas ni tibe2 bhagia tahap gaban.. mana kita tahu kan.. ngeee