Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

26 October 2010

Pengalaman Memancing

...Cerita Mula...

Salam semua,pagi ni aku hanya ingin berkongsi pengalaman. Hampir 4 tahun aku tinggal di bumi Tanjong Malim. Inilah kali pertama aku pergi memancing ikan bersama kawan kawan. Pada mulanya aku memang tak mau join dia orang, bukan apa, aku memang tidak minat aktiviti yang sangat membosankan. Lagipun, memancing penuh dengan kesabaran. Aku bukan orang seperti ini. Akhirnya, aku termakan dengan pujuk rayu mereka.


Lengkap berpakaian baju hujan, kalau u all mahu tahu. Ketika ini cuaca sangat mendung. Sebagai pemancing yang agak pro kita kena mengutamakan keselamatan.


Agak poyo sedikit pic disini. Cuba memasukan cacing yang sangat gagah perkasa. Habis segala kekuatan dan kejantanan digunakan untuk memasukan cacing.


Ini dia, Encik Prince dengan pancingnya. Walaupun aku tidak berjaya menangkap seekor ikan. Tapi aku sangat berpuas hati. Dapat snap pic di dalam hutan. Memang sangat seronok. Memang penat nak tunggu ikan makan umpan. 


Hahaha.. Akhirnye dapat juga ikan. Tidak sia sia usaha Fauzal & Wan. Ikan pilihan minggu ini. Ikan yang masih belum diberi nama. 1st time seumur hidup aku tengok ikan macam ni.  Ini bukan tipu tipu. Memang benar. ( Seperti ikan belut, keli, todak, haruan) sila pilih ikan mana satu yang tepat.

P/s-Ini 1st time & kali terakir aku join budak budak ni. Sangat bosan menunggu ikan makan umpan. Lebih baik aku pancing ikan dekat pasar or TF. Berkilo kilo boleh dapat. Kalau nasib baik, boleh dapat free gift sayur sayuran lagi.

...Cerita Tamat...


19 comments:

♥ciK-t0ge ♥ said...

hahaha...
en. putera!

sila pancingkan saya seek0r kelisa..

X_x

hihihihi

HairiAks said...

Cik Toge..
Bkn setakat kelisa.. MyVi, Persona, Exora pon boleh.. hik3..

Lyena Vee said...

ikan jenis pe tu? cm geli jer! hehehe. neway, me too rasa memancing ni bosan. i can't stand and wait berjam kt ctu, senyap2. tertido nanti kang.hahaha

masdila said...

HAIRI,,IKAN APER TU,,,NI KOJER KORANG EHMMMM

HairiAks said...

Veesakura..
Mmg betul. sangat bosan.. Prince sampai boleh tertidur tggu dpt ikan.. hik3

HairiAks said...

Qaseh..
X tau lah ikan apa.. Try tanya Fauzal..dia tau kot.. Skrg x da class.. so apa lagi.. pancing ikan je lah..

mye said...

hahaha...
agaknya xtrgoda dgn cacing dberi kot..hehe

HairiAks said...

mye..
Hahaha.. cacing tu x cukup sedap kot.. Try Prince bagi Pizza.. kompom dia makan kan.. kan.. kan ..kan..

Call me @faridyetnaza said...

lebih baik pncing 'ikan' kat kmpus... trutama kat lam librry... hahhahahhahaha

FAIZAL_DEBOT said...

menggelikan ngok ikan tue.. nak masak ape tue ri.. nak makan pun mcm x tertelan dek tekak..huhuh

HairiAks said...

Farid..
Ko ni mmg.. kat libry tu ikan lain.. x payah pakai pncing pon.. :-)

HairiAks said...

Faizal..
Hahaha.. btul tu.. aku pon geli nk pegang time tu...

Unknown said...

uiishh...bg chip memancing la satu hobi yg paling best daripada mengumpul setem..sebab chip suka memancing..hahahaha

@reltzsensei said...

u..tu ikan ke lintah????yekssss....

sweetie2010.blogspot said...

Salam,

Tak pernak pulak akak tengok spesies ikan camtu. Apa namanya Prince? Aper pun respek jugalah kat Prince leh menahan sabar, lapar dahaga ketika memancing.hmm ikan tu takut kat Prince tak..tu tak mau makan umpan.

HairiAks said...

Chip.. Hahaha.. prince kan.. x suka kumpul setem & memancing lah... kalau shopping suka lah.. hik3..

HairiAks said...

Ril..
Nak kata ikan bukan ikan.. nak kata lintah lagi lah jauh panggang dari api.. mungkin rama rama kot.. lol..

HairiAks said...

Swetie..
Wslm..
Hahaha.. Prince pon x tau spesis apa tu.. 1st time tengok.. hik3..

Azuwa Humaira' said...

thats ikan tilan!!!hahaha ikan ni mmg skew makan pancing owg:)
ayah saya slalu dapat ikan ni..ikan ni kalo nak masak mmg pyh sikit...kne bakar,siat kulit dye lu..then masak la ikut suke...p saya x makan ikan ni..kalo ayah masak,ayah jep makan...pape pon memancing mmg best:)