Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

26 September 2012

Universal Studios Part 1

...Cerita Tamat...


Hye all, assalamualaikum.. Ekceli aku ingin berkongsi pengalaman bercuti di Singapore. Okay.. Pada 15 September 2012 aku sempat meluangkan masa di oversea.. Kira luar negara lah juga walaupun tak jauh mana kan. Sebenarnya percutian aku memang tidak dirancang. Bak kata orang pergi bidan terjun je. Last-last sampai juga.




Dipendekkan cerita aku pergi rumah my friends kat Gelang Patah, Johor. Rumah dia betul-betul dekat pintu masuk Singapore. Ekceli aku minta Pija tolong belikan tiket. Pija ni my best friend masa study kat UPSI dulu. Memang best kawan dengan dia.. Tak lokek ilmu & duit...


Okay.. Tiket Masuk USS RM210 duit Malaysia termasuk tiket bas dan voucher makan dan cenderahati. Kira berbaloi lah..


Okay.. Aku gi USS dengan menaiki sebuah bus yang agak usang dan air cond tak seberapa nak sejuk.. Ikutkan hati nak juga berenang gi Singapore. Memandangkan skill untuk berenang masih di tahap 20% maka aku batalkan niat untuk berenang. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 1 jam dari Danga Bay ke Pulau Sentosa, Singapore.


Ni lah pemandangan dari luar USS.. 


Sempat snap pic.. Ni masa baru sampai.. Muka pon agak serabai lagi.. Ye lah.. Asalkan naik je bus.. Sure aku wat tahi mata.. Bak kata pepatah.. Dimana ada bas.. Di situ Prince akan  tidur.. :)


At Pintu masuk USS.. Bajet market sangat amik pic kat sini.. ngee...

P/s-Okay. tunggu entry seterusnya...

...Cerita Tamat...

No comments: