Sila Jangan Klik

FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU BACK..

Iklan lagi

18 June 2010

Satu Telur Lipas Boleh Menghasilkan Beberapa Ekor Lipas.


...Cerita Mula...


Tahukan anda satu telur lipas boleh menghasilkan berpuluh  ekor lipas dalam satu masa. Cuba anda bayangkan, jika seekor lipas boleh menghasilkan 20 biji telur, dan setiap telur boleh menghasilkan 50 ekor lipas. Berapa banyak lipas yang boleh menetas dalam satu masa. Banyak ke tidak? Kalau anda tak reti kira pakai tangan, pergi amik mesin kira tu.. hehehhe.. Boleh?


Cara terbaik untuk memastikan lipas ni tidak membiak dengan banyak. Ok, yang pertama bila kita jumpa telur lipas pastikan kita picit. Ala kita buat macam picit jerawat dekat muka tu. Memang seronok, sambil picit sambil buat senaman jari. Hehehe.. Tip seterusnya, kita amik lesung batu, then kita ketuk guna lesung tu. Jimat masa dan jimat tenaga. Kalau rasa diri tu dah malas sangat, anda pijak je pakai kaki, senang cerita semua telur hancur. Ngee... Bukannya apa, lipas ni boleh menyebabkan banyak penyakit. So, apa lagi jom kita bunuh lipas. Boleh?

...Cerita Tamat...

40 comments:

MiE sMiLe said...

so hairi kena la hapuskan segera....

jerung darat said...

btol ke. . .bese 1telo 1 eko je kn. . .

HairiAks said...

Mie.. Betul tu.. kena hapuskan segera.. Slmt umah kita x da lipas kan? klu x mmg dah mati bnda tu semua..

HairiAks said...

Jerung
x lah 1 telur banyak ekor dalam tu... tu yg pelik...

lady XOXO said...

ayooooooooo PRINCEEEEEEEE... wat xoxo fell yuckkkkkkkk... gelimatttttt... adoiyai.... lawak ar

fatin said...

semalam baru je lipas hinggap dekat rambut sebab masuk dapur tak pasng lampu..
benciiiiii

HairiAks said...

Minggu ni Prince punya tema binatang yg geli2 je.. x tau lah nape... he3.. Xoxo gelimat ek?

WAWA said...

yuck!!!
hate hate hate lipas!!

HairiAks said...

Fatin..
Maybe rambut fatin wangi kot.. tu yg lipas hinggap... mesti pakai shampoo wangi.. betul x?

HairiAks said...

WAWA..
sama lah.. hairi pon benci sama lipas..
kotor & busuk.. yekkk

syufaa said...

erkkk tasuke lipassssssssssssssssssssssssssssssssssssssss =_=!

bspotgurl said...

agak menggelikan

@reltzsensei said...

yekkk....geli ngn lipas..tp org kate lipas kudung lari laju..betul kew???

sweetie2010.blogspot said...

Salam Prince..

Eii..geli kak sweetie tengok. lipas terbang lagilah tak suka.

HairiAks said...

Syufa
x suka ek.. hairi pon x suka.. ha3..

HairiAks said...

bspotgurl
Bukan agak mengelikan.. Tapi memang geli dan menjijikan..
Dah tu kotor pulak...

HairiAks said...

Rel..
Orang je kata lipas kudung lari laju.. Rasanye x laju kot.. Dh lah kudung.. cm na nk lari? ada kaki ke? Pkir2 kan ek...

HairiAks said...

sweetie..
Kak, mmg geli.. Paling x suka lipas tanah tu.. kalau terbang macam rama rama...tuhan je yg tahu..

senandung semalam said...

euw..... geli gle...
hate lipas...

cikCEPET said...

ee yerxx..
ta snggup na pjak..
amek pnyapu jep penyek..

:))

HairiAks said...

Senandung Semalam..
sama lah.. hairi pon heli gak.. he3..

HairiAks said...

Cik Cepet
Haha.. Terpulanglah nak guna apa..
nk pakau sudu ke, pinggan, cawan & kuali.. x kisah.. janji dia mati...

Bert said...

arghhh lipas, musuh utama aku...menggelikan..kalo bole nak bunuh gune pistol

mR.sYaH said...

aku xsuka lipas..

tapi comel betul telur2 lipas tuh.. hahah..

Biopolymath said...

jom bakar telur lipas kalau rasa geli!

Lelaki Ini said...

adiyai!!!
geli giler2!!!

DDrfauziah said...

Salam singgah ukhwah dari Kak G. Ceria2kan hari anda. :)

Misi di Maya: Singgah2 memanjangkan silaturrahim dan bertanya kabar bila berkesempatan. :)

Cerita dari kawan Cina Kak G: mereka telan semasa lipas tu masih anak2!

FiRsYa MeLisSa said...

hiyeewwww!!! geli giler..
jangan kata telur lipas, lipas pun saya pernah terpijak..
bluek!!! tak suke lipas!!!

HairiAks said...

Bert..
Sokong 56789%
Kalau pistol x cukup besar tembak pakai senapang gajah ok.. He3..

HairiAks said...

Syah..
Ish.. Comel ke.. Geli r.. naik bulu roma dkt tengkok nk tgok.. mmmm

HairiAks said...

Biopolymath
Jom bakar... Tp sblm bakar kita kumpul banyak2 dulu.. Then, kita mkn.. oh..bestnya...

HairiAks said...

Lelaki ini..
Hahaha.. btul tu.. mmg geli..

HairiAks said...

Fauziah..
Ish..geli r.. telan lipas.. wek.. nk muntah ni..

HairiAks said...

Firsya Melisa...
Rasanya smua org geli.. Kalau tpijak.. boleh melompat2 dlm umah kan.. ngeee..

siti murni ishak said...

euuww...geli la pulak tgk telur lipas tu....

Daniel said...

OMG...
wek...

HairiAks said...

murni..
aahh geli..

HairiAks said...

Daniel..
:)... ngee..

Iza said...

Salam....
Singgah sini....

Unknown said...

aku tidak suka lipas kecil kebesar ke
tetap juga geli buat teriak dalam tandas dan juga buluroma pun naik